09 stycznia 2025 22:32

Autor: Roksana Wojtecka

Absurdalna kara dla LV BET

LV BET otrzymał karę od Komisji Etyki Reklamy (KER) za slogan „Jazda z kuRSAMI”, który został uznany za nieodpowiedni i mogący demoralizować odbiorców. Kontrowersyjne hasło, widoczne na promocyjnych bilbordach operatora, spotkało się z krytyką KER, która oceniła je jako wulgarne. Decyzja komisji wzbudziła jednak wiele wątpliwości i stała się tematem szerokiej dyskusji.

Kontrowersyjna kara KER dla LV BET za hasło reklamowe.

Piłkarskie emocje, zarówno te pozytywne, jak i negatywne, są integralną częścią kultury kibicowskiej. Wydaje się naturalne, że firmy związane ze sportem, takie jak zakłady bukmacherskie, mogą odwoływać się do tego rodzaju przekazu. Właśnie taką strategię obrało LV BET w swojej kampanii reklamowej.

Slogan „Jazda z kuRSAMI” miał być sprytną grą słów, odnoszącą się do popularnych kibicowskich okrzyków, jednocześnie promując atrakcyjne kursy bukmacherskie operatora. Trzeba przyznać, że hasło szybko zdobyło uznanie i pozytywny odbiór w przestrzeni publicznej. Nie wszyscy jednak docenili tę formę reklamy. Mimo pozytywnego odbioru wśród wielu odbiorców, KER wskazała, że hasło „Jazda z kuRSAMI” jest nieodpowiednie i demoralizujące, ponieważ nawiązuje do wulgarnego okrzyku, często używanego przez kibiców i jest niezgodne z zasadami społecznej odpowiedzialności.

Przyszłość kreatywności w reklamie

Hasło promocyjne LV BET, odpowiednio zaprezentowane, przez wielu odbiorców zostało odebrane jako humorystyczne i nawiązujące do specyfiki świata piłki nożnej. Nie wzbudziło ono wrażenia demoralizującego, co jednak nie zostało uwzględnione w ocenie Komisji Etyki Reklamy.

Sprawa LV BET wskazuje na trudności w balansowaniu między kreatywnością a odpowiedzialnością w reklamie. 

Czy decyzja KER wpłynie negatywnie na działalność LV BET? Na tę chwilę trudno to ocenić. Bukmacher podjął współpracę z prawnikami, aby rozwiązać tę sprawę. Istnieje jednak duża szansa, że incydent nie pociągnie za sobą poważniejszych konsekwencji. Takie decyzje mogą skutecznie zniechęcać firmy do wdrażania niestandardowych kampanii, jednak tym razem sprawa marketingowa firmy LV BET może osiągnąć